dag 1 en 2

5 september 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag 1,2

Om 13.00 is Hilde met Lara er om ons naar Schiphol te brengen, waar we om 14.45 zijn.

We zijn al ingecheckt en moeten alleen de koffers afleveren. Dit gaat als een trein. Door naar de douane, daar is het wel druk maar we hebben wel eens een langere rij gehad, ook hier zonder problemen door. Het gaat zo vlot dat we om 15.00 al bij de gate zitten. Er wordt om 17.50 geboard dus we hebben rustig de tijd voor een kop koffie en lekker lezen.

Opeens zie ik in de app dat de gate gewijzigd is, dus we verhuizen een paar nummer. Daar komen we al medereizigers tegen. Gezellig zitten kletsen tot we aan board kunnen. Opeens staat er op het bord dat de vlucht een uur vertraagd is. Dat is balen, maar 15 minuten later wordt er omgeroepen dat dat niet klopt. We vliegen gewoon op tijd. Om 18.30 gaan we de lucht in voor ons 1e traject naar Frankfurt. In het vliegtuig ontmoeten we nog meer groepsleden. Om 19.30 landen we en gaan we op zoek naar welke gate we nu moeten. Nog maar weer een bakkie met Leo en Jose.

Na het boarden van de volgende vlucht, naar Kaapstad, wordt er iemand niet lekker achterin het vliegtuig. Er is enig gedoe en er is een arts aan boord. Met enige vertraging vertrekken we toch nog redelijk op tijd. Het is een lange zit, de stoelen zijn behoorlijk hard. Els slaapt redelijk  maar Dirk niet.

’s Morgens een ontbijt met zuur Duits brood met kaas, een mierzoet yoghurtje en een mierzoet koekje. Gelukkig is de koffie wel goed.

Om 10.00 landen we. Douane geen probleem en de koffers liggen al op de band, helemaal top.

In de hal staat Alette, onze reisleidster al op ons te wachten met Dirk, onze chauffeur. Als iedereen er is en met elkaar heeft kennis gemaakt lopen we naar onze truck/bus. Wat een ding, groot en stevig, gemaakt voor de wegen in Afrika en vooral Namibië waar het veel onverhard is.

Dirk rijdt ons naar ons hotel/guesthouse,  een schattig huis met ruime kamers.

Even wat uitpakken en opfrissen en dan gaan we met zn allen Kaapstad in. We lopen een rondje en gaan ergens eten. Alette wijst ons wat bijzondere gebouwen aan waar we woensdag ochtend eventueel naartoe kunnen. De Tafelberg ligt in een dikke wolk en het is best fris vandaag.

Om 16.00 zijn we terug in het hotel. Tijd voor rust en dit verhaal.

Om 19.00 wat gaan eten, leuk restaurant waar we Afrikaans wild kunnen eten, we kiezen voor een combinatie menu met zwijn, koedoe, gemsbok en krokodil. Zwijn spareribs, koedoe en gemsbok een stuk vlees en krokodil in een sudderprutje. Erg lekker maar wel wat veel voor iemand die meestal niet zoveel vlees eet. Nog een klein toetje na en daarna terug naar ons hotel. We zijn moe en gaan zo slapen. Nog even dit verhaal met foto’s, gelukkig vanmiddag al voorbereid. Wel te rusten.

1. Wenda ter Horst:
    5 september 2022
    Goed begin van jullie reis! Geniet ze! Hier na een warme dag nu een flinke onweersbui!
  2. Hilde:
    7 september 2022
    Krokodil gegeten!? Dat kan niet hoor!!

Heeeel veel plezier daar! Lekker genieten samen!