dag 3 Kaap de Goede Hoop

6 september 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag 3 naar Kaap de Goede Hoop

Na een heerlijke nacht slapen liep om 6.45 de wekker af want om 8.30 gaan we op pad met de groep. Eerst lekker douchen en daarna naar het ontbijt. Er was brood met spek en ei, Yoghurt met fruit en verschillende ontbijtgranen. Geen worst of kaas maar het was prima te eten. En de koffie was prima. Om 8.30 allemaal op tijd in de truck/bus en vertrokken we langs de kust naar Cape of Good Hope. Het is een prachtige route, het is nog wat bewolkt maar hoe verder we naar het zuiden rijden hoe lichter het wordt. Doordat het heiig is krijg je wel mooie plaatjes. We zijn bij wat mooie punten gestopt. Langs de weg al de nodige Baboons, bavianen, gezien en al wat struisvogels.

Bij de Kaap de goede hoop staat op een rotspunt een vuurtoren, je kan naar boven lopen maar ook met een kabeltreintje, dit maar gedaan want we willen langs het kust/rots pad lopen naar waar het bord met Cape of Good Hope staat. Maar eerst na het treintje de trappen op naar de vuurtoren. Vandaar heb je zicht op de 2 oceanen die hier bij elkaar komen. Het is ondertussen wolkeloos  blauw. Terug naar en met het treintje en eerst nog wat gegeten en gedronken.

Toen het pad op langs de kust, gedeeltelijk met vlonders maar ook met rotspaden. Goed te doen tot op het eind, dan moet je nog een behoorlijke rots helling op, dat was effe pittig. Eenmaal boven de tijd genomen voor foto’s en uitpuffen. Toen naar beneden naar de parkeerplaats, we zijn er eerder dan de bus dus netjes op tijd. In het rijtje voor een foto bij het officiële punt van Cape of Good Hope. Alette, onze reisleidster, staat klaar om de foto te maken. De hele groep is er. Na het foto moment de tijd om langs de kust even te zitten. Er zijn hier vele rots partijen in het water en daar liggen pelsrobben op te luieren. En de golven zijn geweldig hier. Wat een water geweld.

Dan gaan we weer op pad, langs de andere kant van het schiereiland terug richting Kaapstad. Weer een prachtige kustweg die we volgen. Vlak bij Simons town stoppen we bij een plek waar een grote groep pinguïns nestelt. Ze zijn er vrij, ze hebben vrije uitloop naar zee en wij lopen over vlonders waar zij onderdoor gaan. Erg leuk om te zien, ze zijn aan het nestelen en maken ruzie om de beste plek. Ook stelen ze nestvulling bij elkaar. Aan de baai zien we ze gaan zwemmen/eten en daarna lekker in de zon opdrogen.

Na een uurtje gaan we weer verder, terug naar Kaapstad. Onderweg verteld Alette nog van alles over de omgeving. Rond 16.30 zijn we terug bij ons guesthouse, een deel van de groep gaat met taxies naar het Waterfront. Daar zijn we jaren terug al geweest. Wij pakken een paar uurtjes rust en gaan om 18.30 met een aantal van de groep uit eten.

Gezellig met zn 6en uit eten bij de tent waar wij gisteren waren, weer erg lekker.

De foto’s volgen, nu effe geen fut meer.

1. Hilde:
    7 september 2022