naar Rotorua

29 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 7.30 klaar voor vertrek, iedereen is keurig op tijd voor een lange rit. Iedereen zit wat te suffen of te kletsen met elkaar. We hebben een koffie stop en een lunch stop.

Rond 15.00 zijn we in Rotorua, een dorp gelegen in het centrum van Geologisch New Zealand. Overal in het stadje zien we rook uit de grond komen en er hangt soms een gore eieren lucht. We gaan eerst naar het meer van Rotorua waar we even rond wandelen. Daarna naar het Gouverneurs huis, dit is nu een museum. Mooi gebouw om te zien. Vervolgens naar de supermarkt zodat we boodschappen kunnen doen voor ons ontbijt en drinken. We zitten aan de buitenrand van het stadje dus zaak om goed in te slaan. Daarna naar ons hotel, het zijn meer studio’s dan kamers, er is eerst een kamer met 2 slaapbanken en keukentje, dan een doorgang met kasten en de badkamer en daarna komt de slaapkamer met een lekker ruim bed. Daarna is er een binnenplaats met hot tub, deze moet alleen nog gevuld, schijnt 20 minuten te duren. Daar hebben we vandaag geen tijd voor, om 17.45 moeten we klaar staan voor de bus die ons naar de Maori show brengt. Eenmaal daar is er eerst tijd voor een drankje, dan bekijken we een waka en zien we een waka met bemanning door een beekje varen. Dan door naar de Maori show met allemaal onderdelen uit de Maori cultuur waaronder een haka. Als dit is afgelopen is het tijd voor de “hangi” de maaltijd die gekookt is in een put die verwarmd wordt vanuit de geisers die we overal zien. We hebben heerlijk gegeten.  Dan met de bus terug naar het hotel om nog even mn stuk van de dag te schrijven.

Zo lekker slapen want morgen om 8.30 klaar staan voor een wandeling door het regenwoud.