Rotorua, Whirinaki tocht

30 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8.30 klaar bij de receptie, we zijn met 11 personen die de Whirinaki, Regenwoud, tocht gaan maken. We vertrekken in 2 busjes naar het Regenwoud, de gidsen Naf en Nahé zijn er ook al bij en Chris ook, hij rijdt een bus en regelt alles om de tocht heen. Na 1,5 uur rijden zijn we bij het regenwoud, eerst nog een uitleg over een ceremoniele plek van de Maori, hier staan wachter bij 2 huisjes, allemaal op stokken, een huis is symbool voor voeding en de ander voor medicijnen. Ook vertelt Naf waar haar mond tattoo voor staat, het heeft te maken met uit welke stam ze komt en welke familie. Dan volgt er een traditionele Maori begroeting door Nahé en Naf.   Daarna gaan we het woud in, via een bospad lopen we zo’n 2 uur door het woud, Naf voorop, zij vertelt van alles over de bomen en planten van het bos. Ze laat de mooie plekjes zien. We kunnen nog een afdaling maken naar een riviertje, de meeste gaan naar beneden, ik blijf boven want het is een stijl smal paadje. We komen nog een zwarte libelle tegen die ook nog rustig bleef zitten. Volgens Naf brengt het zien van dit dier geluk. Nahé loopt achteraan zodat er niemand achter raakt en verdwaalt. Soms neemt hij een short cut en zit dan verstopt in een bosje, nou ja verstopt. Maar het is wel grappig. Om 12.30 zijn we terug bij de busjes waar de lunch op ons staat te wachten. Heerlijke broodjes en salades en een heerlijke limonade. Na afloop is er ook nog koffie en thee. Na de lunch rijden we een stukje en gaan we weer lopend het bos in. We lopen nu nog zo’n 1,5 uur. Het is echt prachtig in het woud.

Terug bij de busjes rijden we weer richting Rotorua waar het hotel zit echter slaan we voor Rotorua af om naar een Thermisch Zwembad te gaan. Daar konden we ongeveer 3 kwartier rond dobberen in baden van verschillende temperaturen. De 1e was zo’n 37 graden, de 2e was ongeveer 39 graden. Deze vond ik nog gaan, de 3e was 41 graden, dit vond ik echt te heet, mijn voeten erin en gauw er weer uit. Dirk heeft er een kwartier in gelegen en vond het heerlijk.

Na een douche en wat drinken nu toch echt op weg naar het hotel. Daar waren we rond 17.30, alles uitgehangen en in de binnentuin nog wat gedronken met iedereen die erbij wilde komen. Om 19.30 had Jacky de bbq weer aangestoken en konden we eten. Het was weer heerlijk en erg gezellig. We leren elkaar wat beter kennen en kletsen wat af. Om 22.00 gaat iedereen wel naar de kamer want het is behoorlijk afgekoeld en we gaan morgen om 8.00 de bus weer in.

De komende 2 á 3 dagen loop ik achter met verslag want daar hebben we geen wiffi, zogauw we dat weer hebben post ik alsnog mn verslag.

1. Adri:
    30 januari 2017
    Tjeetje jullie lopen heel wat kilometers zo te zien. En wat warm!!! Maar wel grandioos. Veel plezier nog.
  2. Auke:
    30 januari 2017
    Klinkt als een geweldige reis, nu al! En al zoveel gezien en gedaan, leuk!