naar Tongariro

31 januari 2017 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

om 8.00 zat iedereen in de bus, eerst gaan we naar Wai o Tapu wat heilige wateren betekend, dit is een park vol geothermische uitingen als kokende poelen en gaten waar stoom uit komt. Borrelende poelen modder en water in allerhande kleuren. Een prachtig geheel om te zien. Om 10.00 rijden we door naar Lady Knox geiser, deze spuit om 10.15. Het zit er al behoorlijk vol als we aankomen maar achteraan waren nog plaatsen vrij. Voordeel van achteraan, je gaat gewoon op de bank staan om alles goed te zien. Een prachtige geiser spuit er omhoog.

Daarna rijden we door naar Taupo, waar we eerst naar een dam in het meer gaan die een aantal keer per dag wordt open gezet om water door de vroegere rivier te laten lopen. Achter de dam waar de rivier begint ligt een soort kom die zich eerst vult met het water en dan verder gaat via een uitgang met rotsen. Een geweldig gezicht. Als iedereen is uitgekeken gaan diegene die willen de boot op naar de Huka waterval. Een lekker tochtje over het water, het weer is prachtig. Eenmaal bij de waterval draait de boot een aantal keer dichtbij de waterval, het water schuimt rond de boot, een geweldig gezicht deze waterval. Dan varen we terug naar de bus die vervolgens naar het bovenpunt van de waterval rijdt. Daar is er weer een foto stop.

Dan rijden we naar Taupo zelf zodat we kunnen lunchen en een rondje lopen. Er zit ook een winkel van de Old Black, het rugby team van New Zealand. Wat een prijzen durven ze daar voor een shirt te vragen, een spelers shirt 150 dollar dat is € 100,00. Toch maar door gelopen op zoek naar een lunch, een lekker broodje gegeten en nog even naar de waterkant. Daar vandaan zie je de 3 vulkanen liggen, , de Ruapehu 2797 m hoog en nog bedekt met sneeuw, de Tongariro 1967 m hoog en bekend om zijn wandeling en de Ngauruhoe 2287 hoog, de laatste staat meer bekend als de Mountain of Doom uit de “Lord of the Rings”. Het is redelijk helder dus we hebben mooie foto’s kunnen maken. Daarna met de bus richting de vulkanen, de bergen in. Een prachtige rit met mooie uitzichten. In de dorpje nog de boodschappen gedaan en dan naar ons Lodge. Het ligt langs de doorgaande weg midden in het nergens maar het ziet er goed uit. De bedden zijn hier overal prima en we slapen super. Om 19.00 gaan we aan tafel, we hebben van te voren al doorgegeven wat we willen eten, de kok doet dit altijd bij groepen. We zitten gezellig met zn allen. Om 21.30 gaat alles hier dicht en om 22.30 gaan de oogjes dicht, dan zijn we gevloerd van alles wat we zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adri:
    7 februari 2017
    Wat een prachtfoto's Els!!!