Tongariro

1 februari 2017 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8.30 staan we weer klaar voor de bus, het weer is bewolkt en diegene die de Tongariro route wilde lopen mogen dat niet, de crossing is gesloten het waait te hard. We gaan met een groepje naar Whakapapa een dorpje onderaan de Tongariro vulkaan. Daar vandaan loopt een stoeltjeslift naar 2020 meter, het uitzicht is geweldig. Vanuit de stoeltjeslift kijken we op de Mountain of Doom die prachtig uit de wolken komt, een schitterend gezicht. In de stoeltjeslift en boven is het erg koud maar het is er prachtig èn er is een restaurant waar we lekker koffie of chocolademelk kunnen drinken. Hierna gaan we weer naar beneden en gaan we een wandeling naar de Taranaki waterval maken, ongeveer 6 km lopen, het is wel heuvelachtig en met trappetjes, soms best pittig dus. Na ongeveer 2,5 uur zijn we terug in het dorp waar de bus op ons wacht en ons terug naar het hotel brengt. Ondertussen is het gaan regenen.

In het hotel eten we wat en brengen een rustige middag door. Dirk ligt te lezen en ik schrijf mn verslag en laadt de foto’s weer op de laptop. Op een gegeven moment in de huiskamer van het hoofdgebouw gaan zitten want onze kamer is best fris te noemen. Om 19.00 schuiven we aan voor ons diner. Het is weer een gezellige boel, na afloop moeten we onze rekening voldoen want morgen vertrekken we weer.