Naar Napier

2 februari 2017 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8.00 in de bus, het regent behoorlijk dus dat is geen straf. De wolken hangen zo laag dat de vulkanen niet te zien zijn. Na een uurtje stoppen we bij een uitzichtspunt met een mooie waterval. En even later voor de koffiestop. Het is droger en de wolken worden wat minder dik. Als we in Napier aankomen is het droog en lekker van temperatuur. Eerst weer boodschappen doen en dan naar ons motel, het is een plaatje. Napier is in 1931 met de grond gelijk gemaakt door een aardbeving en vervolgens een brand. Dit was in de Art Deco tijd en Napier is in die stijl herbouwt. Een mooi plaatsje. Na een lunch zijn we naar het Aquarium gegaan, niet heel groot maar wel mooi. Ze hebben daar ook een paar Kiwi vogels zitten in een schemerige ruimte, het zijn nachtdieren dus in het wild kom je ze niet tegen. Beetje maffe vogel is het wel. We waren er ook precies op tijd om het voeren van de pinguïns te zien. Nog door de tunnel met de roggen en haaien gegaan en daarna terug naar het hotel. Een dutje en een wijntje en daarna uit eten met een aantal anderen. Heerlijk gegeten in een Art Deco restaurant met als extra thema Charlie Chaplin. Best mooi gedaan zo. Nu nog met een zwoel windje op het balkon het verslag maken en posten, daarna gaan we slapen.