Napier

3 februari 2017 - Napier, Nieuw-Zeeland

het is vandaag weer prachtig weer, we moeten om 8.45 in de bus zitten op weg naar Kaap Kidnapper, dit is een kaap met allemaal kliffen waar de vogel Jan van Gent veel voorkomt. Een prachtige rit ernaartoe met een strak blauwe lucht. Het is al behoorlijk warm. Kaap Kidnapper is een privé gebied waar alleen mensen met vergunning mogen komen. We rijden in een bus met sterke motor want we moeten behoorlijk steile hellingen op. Het eerste stuk is nog geasfalteerd, daarna wordt het gravel. Wat een prachtige uitzicht hebben we weer. Eenmaal boven komen we op een plateau waar de vogels nestelen. Daar kunnen we rondlopen, je kan tot op 1,5 m van de vogels komen terwijl ze ook jongen hebben. Wat een mooie vogels. Daarna terug naar onze eigen bus en naar het hotel. Om 13.00 zijn we terug.

Het is te warm om nu de stad in te gaan, we besluiten om een broodje op de kamer te eten en wat te luieren. Dirk een dutje en Els gaat even zwemmen.

Om 15.30 gaan we de stad in, er zijn veel huizen in Art Deco stijl en in zachte kleurtjes. Het hele centrum is in stijl herbouwd. Daarna nog even langs het strand gelopen en toen gaan eten. Om 18.00 zijn we terug in het hotel voor een rustig avondje, we zijn best een beetje moe van alle indrukken.