naar Nelson

4 februari 2017 - Nelson, Nieuw-Zeeland

vandaag de ochtend vrij, we hoeven pas om 11.00 de kamer uit de rustig aan gedaan. Om 9.30 gaan we ontbijten en daarna ruimen we de koffers in die we gelukkig nog in het hotel kunnen laten. Het is weer prachtig weer. We gaan nog een keer richting de haven waar we de boulevard volgen de andere kant op. Er veel oude pakhuizen en oude havengebouwen die opgeknapt zijn en waar nu van alles in gevestigd is. We lopen door tot aan het station, daar naar binnen want het gebouw ziet er mooi uit. Ook van binnen erg mooi. We lopen vervolgens rustig weer terug naar het hotel. Om 13.00 worden we opgehaald door busjes die ons naar de ferry brengen, we varen vandaag over naar het Zuider Eiland. De bus gaat niet mee en we hebben afscheid van Thinny genomen, de koffers check je in net als bij een vliegveld. Die zien we op het andere eiland weer. De overtocht duurt 4 uur. Het eerste stuk varen we langs de kust van het Noordereiland, daarna steken we de Cook Strait over en varen we de Queen Charlotte     Sound binnen. Dit is een stuk met allemaal eilanden voor de kust van het Zuidereiland.  Een mooie tocht dus weer aardig wat foto’s gemaakt.  Om 18.00 zitten we in onze nieuwe bus en rijdt John onze nieuwe chauffeur ons naar Nelson. Dit is een rit van ongeveer 2 uur, het wordt laat vanavond, Jacky heeft gelukkig een restaurant gereserveerd waar we om 21.00 nog konden eten. Wel hebben we onze maaltijd al doorgegeven. De motelkamers zijn super en we hebben heerlijk gegeten. Daarna gauw naar bed want morgen wacht ons een wandeling.