naar Wellington

4 februari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Om 8.00 zit iedereen weer in de bus, klaar voor vertrek. We rijden met prachtig weer weg uit Napier en we gaan naar Wellington. Soms is de bewolking wat dikker maar de zon schijnt lekker. Onderweg is de natuur prachtig. Na een koffiestop  onderweg komen we om 13.30 aan in Wellington, de kamers zijn al klaar dus de koffer kan naar boven. We hebben met een aantal van de groep afgesproken om te gaan lunchen en daarna met de Cable Car naar boven. Een soort tram die half ondergronds naar boven gaat. We spreken boven af om per stel verder te gaan omdat ieders belangstelling anders ligt. Boven heb je een aardig uitzicht over de stad en er is een klein museum over de cable car. We lopen een rondje en maken wat foto’s, daarna gaan we met de cable car weer naar beneden, daar zit een winkel met All Black kleding. Een echt shirt met All Black erop kost minimaal 150,00 dollar, een dollar is € 0,66 dus reken maar uit. Er zijn gelukkig ook shirts met de veer van New Zealand en de tekst New Zealand, deze zijn betaalbaarder. Dus Guus ik heb een shirt voor je.

Hierna gaan we richting de boulevard waar allemaal kleine winkeltjes en restaurants zijn. Erg gezellig en er staan overal mensen te zingen of muziek te maken. Het is zaterdag dus iedereen geniet van het mooie weer. We lopen naar het Te Papa museum, dit museum is erg groot maar heeft een mooie collectie over de geschiedenis van New Zealand. Er zijn 6 verdiepingen maar we bekijken alleen die over de geschiedenis. Het is er gratis dus we kunnen eventueel morgen ochtend er nog een keer naartoe. Het is 18.00 dus het museum gaat sluiten. We lopen terug naar ons hotel, dat ligt in Cubastreet. Een vreselijk leuke straat vol winkeltjes en restaurantjes met ook overal muzikanten. Heel gezellig, maar we gaan nu even plat en straks lekker uit eten.