naar Te Anau

11 februari 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

2 om 8.00 aan het ontbijt en om 9.00 in de bus op weg naar Te Anau. Het weer is bewolkt met een lekkere temperatuur. We stoppen al na een half uur in Arrowtown, een plaatsje met nog veel authentieke huizen. Veel leuke winkels en een stoommachine. Na 45 minuten rijden we door. Via een prachtige route rijden we naar Te Anau. Daar zijn we best vroeg, al om 13.00, de chauffeur rijdt ons eerst naar een vogelparkje wat iets buiten het dorp ligt, daar hebben ze Takahé, een soort vogel die redelijk zeldzaam is geworden in New Zealand. Het is een soort papagaai die niet kan vliegen. Ik zal er een foto van op het blog zetten, best mooi. Ze leven in dit park en ze trachten ermee te fokken en zetten ze dan weer uit. Het is best een mooi parkje, ze hebben er nog wat vogels zitten.

Na zo’n 3 kwartier is iedereen weer bij de bus en gaan we naar ons hotel. Het zijn een soort hutten met badkamer en koelkast en waterkoker. Het ziet er netjes uit. Na het koffers neerzetten en alles op zijn plek gaan we boodschappen doen. De supermarkt zit vlak bij, we moeten zelf voor ons eten zorgen dus spullen voor ontbijt en lunch morgen gehaald. En wat bier en wijn natuurlijk. We zijn vanmiddag vrij dus lekker rustig aan met alles. Om 19.00 gaan eten maar dat viel nog niet mee, overal hartstikke druk, maar uiteindelijk wat gevonden en heerlijk gegeten. Om 21.00 terug en nog even in de lobby ons verhaal op het blog. Morgen wordt een lange dag, dan gaan we met de boot de Doubtful Sound in, schijnt een prachtig fjord te zijn.