Queenstown

10 februari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

vanmorgen rustig aan om 8.00 ontbijten en om 8.50 in de bus naar de TT Earnslaw, een stoomboot. Dirk duikt gelijk de machinekamer in om te kijken. Je kan zo de machinekamer inkijken dus hij was een poosje zoet. Een mooie boottocht over Lake Wakatipu met prachtig uitzicht brengt ons naar een schapenfarm. Het is licht bewolkt en niet heel warm meer maar het is droog. Op de schapenfarm krijgen we een schapenscheren demonstratie en daarna het werken met de schapen hond, ze drijven een aantal schapen van de berg naar beneden en in het hok, daarna mogen ze weer terug naar boven. Als dat klaar is worden we mee genomen naar binnen en staat er koffie en thee met lekkers klaar. Hierna gaan we een rondje lopen of de farm, we kunnen er schapen, hertjes, alpaca’s en Schotse Hooglanders voeren. De stier van de Schotse Hooglanders is erg groot. Hierna gaan we nog even het winkeltje in waar ze mooie dingen van schapenwol verkopen. Om 12.45 komt de stoomboot weer terug en varen we terug naar Queenstown.

Bij de haven staat in een park een beeld van een Moa, een soort grote struisvogel van 3 m hoog en zo’n 250 kg. Er zijn restanten van zo’n beest gevonden en ze hebben hem nagebouwd van cement. We lopen het centrum door dat best gezellig aandoet, veel winkeltjes en terrasjes. We lopen door naar de trap en het pad naar de Gondola. Hier gaan we 450 m omhoog met een kabelbaan. Boven hebben we een mooi uitzicht over de stad, het meer en de omgeving. Hierboven kan ook aan allerhande sporten gedaan worden, er wordt gefietst, gerodeld, gebungeejumpt en gewandeld. We lopen rustig een rondje en besluiten hierboven te lunchen met uitzicht op de rodelbaan. Het is ondertussen 15.00 geweest en we besluiten weer naar beneden te gaan en via het dorp naar de bus terug naar het hotel te gaan. Daar pakken we een paar uur rust voor we gaan eten, een pizza in het hotel restaurant. Verder verslag bijgewerkt en foto’s uitgezocht.