Naar Queenstown

9 februari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

om 6.00 loopt de wekker af, aankleden koffers dicht en de bagage de bus in, dan naar het heli buro voor onze vlucht, we moeten even wachten zodat de lucht verder open trekt. En ja dan gaan we. Met een busje worden we naar de heli gebracht, we hebben allemaal een kleur bandje om, dit is de indeling van heli zodat het gewicht mooi verdeeld wordt. Via de steuntjes instappen, ik zit aan de buitenkant en glij bijna de heli weer uit, ik kan me net aan Dirk vasthouden. Gordel om en koptelefoon op, onze piloot legt eerst wat dingen uit en dan gaan we. In eerste instantie had ik niet eens door dat we vlogen, het is alsof we glijden/zweven, wat een gaaf gevoel is dit, dan gaan we naar boven naar de gletsjers. Dit is echt mooi, we zijn wel vaker op een gletsjer geweest maar zo met de heli erboven, geweldig gezicht is dit. Er hangen nog wat wolken maar dat maakt het eigenlijk mooier. We landen in de sneeuw en stappen uit, er worden vollop foto’s gemaakt maar het is er berekoud. De andere heli’s landen ook en er komen meer reisgenoten uit. Dan weer terug de heli in en we vliegen terug. Wat een schitterende ervaring is dit.

Als iedereen terug is bij het hotel halen we nog gauw een bakkie meeneem koffie om warm te worden. We gaan de bus in op weg naar Queenstown. Weer via een prachtige route met stops bij watervallen en meren. Jacky weet mooie plekjes te vinden, je merkt aan alles dat hij zelf ook dit een prachtig land vindt. Om 15.15 stoppen we bij de plek waar met een jetboat gevaren wordt. Dirk gaat hier met mee en ik blijf aan de kant om foto’s te maken. Met zn 8-en gaan ze varen, regenjas en zwemvest aan en daar gaan ze, met een noodgang komen ze voorbij en draaien ze rond. We horen op de brug het gegil en gejoel van de passagiers, ze hebben dikke pret. Er worden heel wat foto’s en films gemaakt. Daarna nog even tijd voor wat te drinken en dan rijden we naar de brug waar de eerste bungeejump van New Zealand is gedaan, het is hier uitgevonden. Het is een redelijk oude houten brug en er wordt nog steeds vanaf gesprongen. We zijn getuigen van 3 sprongen maar niet van onze reisgenoten, die kijken liever. Dan gaan we door naar ons hotel waar we 2 nachten verblijven. Om 19.30 gaan we eten en daarna naar bed. Dirk slaapt al en ik maak nog even mijn verslag. Daarna doe ik ook de oogjes dicht, het was weer een lange maar mooie dag, we hebben weer een hoop gezien en beleefd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl