naar Greymouth

7 februari 2017 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

om 8.00 zitten we in de bus op weg naar Greymouth, het weer is somber maar wel droog. We rijden met een omweg zodat we nog wat mooie plekken kunnen bezoeken. Mooie uitzichten en natuurlijk een koffiestop. Daarna stoppen we bij Foul Wind, dit is een rotspartij aan de kust waar veel zeehonden zitten en ja ze zijn er gelukkig. Het is eb en op de rots zitten aardig wat zeehonden met jongen. Een mooi gezicht. Op deze plek eten we onze ingeslagen lunch.  Het blijft droog en langzaam aan wordt het ook iets lichter. We rijden door naar de Pancake rots maar eerst stoppen we nog bij een klif die lijkt op spekkoek, allemaal dunne lichte en donkere lagen. Nog een stop aan een strandje, een deel van de groep gaat naar de rand van het water en 3 staan echt aan de rand, waarbij Dirk, maar het wordt vloed dus op een gegeven moment moeten ze rennen anders hebben ze natte voeten. Bij 1 van hen is dit ook gebeurd. Maar het is zo’n komisch gezicht. Ik stond bij de bus en zag het van boven en moest vreselijk lachen. Dirk was snel genoeg dus die was droog.

Toen waren de Pancake rotsen aan de beurt, deze rotsen bestaan uit laagjes en vele laagjes zijn er tussen uit gespoeld dus bestaat de rots uit allemaal ribbels. Is slecht uit te leggen maar de foto’s maken het denk wel duidelijk. Het is een mooi gebied waar een mooie kleine wandeling is uitgezet. Aan een grote wandeling moet ik even niet denken na gisteren.

Nog een uurtje rijden en we zijn bij ons hotel, in de lobby is goede wiffi dus daar eerst maar wat achterstallige berichten verstuurd. Met de foto’s loop ik helemaal achter maar dat komt straks wel. Eerst gaan we dit dorp in dat niet veel voorstelt, wel een restaurant gevonden met lekker pizza’s. Daarna nog verslagen bijwerken en wat foto’s.